עיצוב מטבח עם דרישות כשרות – כל הטיפים

מטבח בעיצוב אישי ! מחירים מיוחדים לאתר !

עיצוב דירה לכל צורך, השכרה, מכירה או מגורים, דורש הרבה מחשבה מראש. כיום נהוג לעצב דירות בעזרת מעצבי פנים, כדי לעשות את העבודה כמו שצריך, מראש. תכנון נכון ועיצוב חכם מונע הוצאות מיותרות בהמשך, ומאפשר מענה חכם על כמה שיותר צרכים, תוך שימוש נכון במרחב.

דרישות הכשרות הן חלק מהאלמנטים הנכנסים לעיצוב דירות רבות בישראל, וגם בחו"ל. דירות למכירה בירושלים, בני ברק ועוד מקומות רבים בארץ מעוצבות מראש לקהל הדתי, המסורתי והחרדי, והדרך הנכונה לעצב מטבח עוברת דרך כללים קפדניים.

מעצבים מטבח כשר? בבקשה:

מרחב – משפחה דתית או חרדית היא לרוב גדולה יותר ממשפחה ממוצעת בישראל. לכן, חישוב המרחב המאפשר למשפחה כולה לשבת ולסעוד יחד חשוב שבעתיים. שימו לב שאתם מקפידים לייצר פינת אוכל נוחה ומרווחת, בהתאם לגודל המשפחה. באותה נשימה חשוב לזכור כי נוהג האירוח הוא נוהג נפוץ, ואולי אפשר להוסיף גם אותו לתכנון..

משטחי עבודה – מטבח כשר אומר הפרדה בין חלב לבשר, ועדיף לעשות זאת עם שני משטחי עבודה מרוחקים. שימו לב שהכיריים, שהן לרוב בודדות, יהיו זמינות לשני המטבחים, החלבי והבשרי. אפשר לעשות זאת בעיצוב בו הכיריים עומדים באמצע, בין שני המשטחים..

זכרו את הפרדת הכלים – מדובר בסכו"ם וכלי הגשת אוכל, וכאן נדרשת שוב הרבה הבנה של מרחב, שכן בעוד שהמשפחה הממוצעת גדולה יותר אצל הדתיים, גודל המטבח בדירות בישראל דומה למדי בכל המגזרים..

מקררבחירה חכמה של מקרר והאזור בו הוא נמצא זה מהלך שדורש חשיבה. המקרר גדול במיוחד, ואחד הדברים שעוזרים הוא שהוא עומד מאחורי המשטחים, באמצע ביניהם, שכן כך ניתן לגשת אליו מכל אחד מאזורי המטבח בקלות. שימו לב שהמקרר מוכן שבת, שהאורות לא נדלקים מפתיחת הדלת, וכי אפשר לכבות אותם לפני השבת..

מטבח כשר אומר הפרדה בין חלב לבשר, ועדיף לעשות זאת עם שני משטחי עבודה מרוחקים

כיור, כיריים ותנור אפייה:

כיורים – הכיורים השונים חשובים במיוחד, וקחו בחשבון שמשפחה דתית תבשל בסירים גדולים במיוחד, להאכיל את כולם, והכיור צריך להתאים בגודל לסיר, בנוחות, למילוי ושטיפה. ברז נשלף הוא כמעט עניין של חובה, וכמובן שהחומר הנבחר חייב להיות קל לניקוי. המיקום מאתגר – שימו לב במקרה של הפרדת כיורים מוחלטת לא לבזבז את החלל הנותר..

כיריים – עדיף כאלו הקלים לניקוי, ללא חריצים, ועם מספיק מרחב בין המבערים בכדי לאפשר לסירים גדולים להתחמם במקביל. שקלו לקחת כיריים חשמליים שמוכנים כבר לשבת, או להוסיפן בעיצוב הראשוני מעבר לכירת הגז הקלאסית..

תנור אפייה – שימו לב בעיקר לתאים שונים (לאלו המקפידים על הפרדה גם בתנור), ובבחירה העיצובית של תנור בילט-אין או נפרד. זכרו כי תנור מוגבה נוח יותר, אך עולה.

משפחה דתית או חרדית היא לרוב גדולה יותר ממשפחה ממוצעת בישראל. לכן, חישוב המרחב המאפשר למשפחה כולה לשבת ולסעוד יחד חשוב שבעתיים בעת עיצוב מטבח עם דרישות כשרות

הכן את מטבח שלך לפסח

אביב הגיע, ופסח מתקרב בצעדי ענק, ורבים בעולם בודקים ואוספים את עצמם לקראת ניקוי המטבח, וטיהורו מכל שאריות החמץ הנסתרות. מדריך זה ייתן לכם כמה נקודות חשובות לקראת ניקוי פסח במטבח שלכם, כדי שתוכלו לגשת למלאכה בצורה יעילה, נכונה וחכמה.

עוד לפני שמזמינים את כל האורחים, אוספים מתכונים לפסח, ומתחילים את הקניות לחג, תכנית הניקיון מוכנה ומפורטת. מטבח מוכן, וכמו כן בית מוכן, הם הבסיס לאירוח ארוחת החג, כדי שתוכלו לעבור את החג בצורה הטובה ביותר, במטבח כשר, טעים ונעים.

אדיקות, סדר, ותשומת לב

הסיבה לדגשים הראשונים הללו, היא שהמטבח הינו המקום בו הכי הרבה חמץ מסתתר, ולעיתים, במקומות מפתיעים. בפינות, בחריצים, בזוויות, ומאחורי דברים שלא היינו חושדים בהם כלל. אומרים כי כשאנו רגילים לראות משהו יום-יום, פעמים רבות, אנו לא שמים לב לפרטים הקטנים. המוח שלנו משלים את התמונה, כדי לחסוך לנו אנרגיה. לכן, כשאנו ניגשים למלאכת הכנת המטבח והבית לחג, אנו צריכים לקחת נשימה עמוקה, ולאסוף את הריכוז שלנו, כדי לא לפספס שום דבר, וכדי לדעת שאנו עושים את העבודה הטובה ביותר.

השלב הראשון מתחיל כעשרים וארבע שעות לפני ההכשרה, שכבר אז יש להפסיק להשתמש בחמץ במטבח (עדיף, אם אפשר, עוד לפני), וממשיך, כמובן, באיסוף מוחלט של כל החמץ וסילוקו מהמטבח. אם במטבח יש כיור נירוסטה, ניתן להכשירו כמו את השיש – על-ידי שימוש במים רותחים, תהליך שיש להעביר גם את הברזים ואת כל אריחי הקרמיקה, אם ישנם.

רמות ההחמרה משתנות מבית לבית, וממשפחה למשפחה, ויש המעבירים מים רותחים מספר פעמים, על כל חלק במטבח, בכדי לוודא כי כל חלק בשיש, בקרמיקה, ובתנור הגז נגעו במים רותחים לחלוטין, שלא הספיקו להתקרר מהמגע עם המשטח

עוד שלבים בהכשרה

הכיריים, שעוברים ניקוי יסודי במים רותחים, יהיו כשרים לשימוש רק לאחר ניקוי באש גבוהה של כל המבערים, והמהדרין יכסו את משטחי החימום בציפוי אלומיניום, או יחליפו אותם לפני החג, וזאת למען הסר ספק. המכלים. כל חלק וחלק בתנור יטופל גם כן באש, ופנים התנור יעבור חימום גבוה גם כן. יש לכסות את המגשים של התנור, או להחליפן לחלוטין.

הגעלת הכלים מתחילה בניקוי הכלי מכל דבר שיש עליו, חלודה, מדבקות וכיו"ב, וממשיכה במספר תהליכים, כשהראשון והמוכר מבניהם אומר כי יש להרתיח סיר גדול עד שהמים מבעבעים, ולטבול בו את הכלים לזמן מה. תהליכים נוספים הינם הליבון בברזל או באבן, ליבון קשה או קל, ותהליך של השריה של מספר ימים.

שימו לב שמדריך זה הוא חלקי, ונותן נקודות מפתח, אך בכדי לבצע הכשרה והכנה מוחלטת למטבח שלכם, ולבית שלכם, לקראת חג הפסח, מומלץ להיוועץ ברב, בכדי לוודא כי אתם מבצעים את כל התהליך בצורה המלאה, בהתאם לנהוג, ועם מלוא תשומת הלב הראויה.

אז מה היה לנו בכתבה:
הנגרים - מטבחים בעיצוב אישי
הנגרים - מטבחים בעיצוב אישי

"הנגרים" - פועלת כבר למעלה מ13+ וסוחבת איתה אלפי לקוחות מרוצים שקיבלו מטבח בהתאמה אישית ובלעדית. הצוות שלנו הוא מהמנוסים בארץ בנוסף למחיר הזול ביותר ולאיכות המוצרים.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!