כללי אצבע לכל מי שמתכנן שיפוץ מטבח קטן

מטבח בעיצוב אישי ! מחירים מיוחדים לאתר !

המטבח הפך בעשור האחרון לחלל המרכזי בבתים רבים. יותר ויותר ישראלים מביאים לידי ביטוי כישורים קולינריים, ולשם כך יש צורך במטבח מאובזר היטב, כזה שנוח לעבוד בו וגם מסוגנן ומספק השראה. בדירות קטנות, המידות הצנועות מייצרות אתגר לא פשוט, ולא קל להגיע למטבח שיעמוד בכל הדרישות הנ"ל – אבל עם כללי האצבע הפשוטים בעמוד זה, הדבר אפשרי.

מדידות מדויקות ותכנון מוקפד של הפריסה

הכלל 'סוף מעשה במחשבה תחילה' נכון לגבי כל שיפוץ מטבח, והחשיבות שלו מתעצמת כשמדובר על חלל קטן – שבו חובה לנצל באופן מושלם כל סנטימטר. שלב התכנון כולל מדידות מדויקות של המרחב, ושל כל האלמנטים הבולטים שיוצבו בו: מקרר, כיריים, ארונות ועוד. למעשה יש צורך למדוד את המקרר והארונות גם כשהם סגורים וגם כשהם פתוחים, וזאת על-מנת לוודא שפתיחת דלת המקרר לא חוסמת את המעבר, שפתיחת אחת מדלתות הארונות לא מוגבלת מסיבה כזו או אחרת, וכו'. בנוסף חשוב להבין איפה ימוקמו נקודות האינסטלציה והחשמל.

מומלץ להסתייע במעצב או מעצבת פנים עם ניסיון. הבקיאות המקצועית מובילה גם לפתרונות יצירתיים וגם לשימוש במוצרים שלא כולנו מכירים ושעשויים לחסוך מקום יקר.

מכשירים חשמל יעילים ולא גדולים

מטבח קטן מייצר דילמה מובנית: מצד אחד יש צורך במכשירי חשמל כדי לבצע את כל הפעולות הקולינריות בדרך למטעמים שישמחו את כל מי שטועם מהם, ומצד שני המקום הפנוי מצומצם מאוד. הפתרון הוא לנצל טכנולוגיות חדשניות ולהשתמש במכשירים מתקדמים שמציעים מקסימום יעילות גם בלי להיות גדולים ולתפוס שטח יקר. דוגמה מצוינת לכך היא טוסטר אובן נינג'ה – מכשיר צנוע מבחינת המידות, אבל כזה שמתגלה עד מהרה כבעל איכויות מרשימות. בין השאר אפשר בעזרת הטוסטר הדיגיטלי המשוכלל של נינג'ה לטגן על בסיס אוויר חם עם מעט מאוד שמן (יתרון גם בהיבט הבריאותי), לצלות במהירות (60% יותר מתנור גדול ומקצועי), לבחור בין 8 תוכניות שונות כך שהאפייה או הבישול יתבצעו ברמת דיוק מקסימלית, להגיע תוך דקה לטמפרטורה הרצויה – וגם לקפל את המכשיר כך שהוא יתפוס עוד פחות מקום על משטח העבודה.

גוונים בהירים וחומרים משקפים

עוד כלל אצבע שרצוי להתנהל לפיו הוא בפן העיצובי. על-מנת לטשטש את גודלו של המטבח, או ליתר דיוק קוטנו, כדאי לבסס את העיצוב על גוונים בהירים שמייצרים אשליית מרחב. אפשר לשבץ גם אלמנטים כהים – למשל מקרר שחור ומרשים, אבל הבסיס יהיו צבעים ממשפחת הלבנים והקרם. באופן דומה שימוש בחומרים משקפים – למשל חיפוי קיר מזכוכית – תורם גם הוא לתחושה מרווחת יותר בזמן שעובדים במטבח הקטן.

מקסימום אור טבעי

אור טבעי הופך חללים צנועים שעלולים להיראות חשוכים וחנוקים למרווחים, נעימים ומזמינים. בהתאם מומלץ לשבץ במטבח הקטן חלון גדול ככל האפשר. חלון הזזה לא תופס מקום במטבח עצמו ופתיחתו לא מייצרת מכשול או מגבילה את ההתנהלות בזמן העשייה הקולינרית. תריס חשמלי מבטיח תפעול קל ונוח גם כשלמשל החלון ממוקם מעל לכיריים והגישה הפיזית אל התריס בעייתית. יתרון נוסף של תריס גלילה בעל מנגנון חשמלי הוא שבזכותו ניתן להכניס לחלל מקסימום אור טבעי.

סטייל ייחודי

עיצוב מקורי שמעניק למטבח אופי ייחודי – לאו דווקא באמצעות שינויים דרמטיים אלא בעיקר על בסיס פרטים קטנים אבל מעניינים – מטשטש את היותו של החלל קטן. בזכות תשומת הלב לפרטים הקטנים ושימוש באלמנטים שמושכים מיד את תשומת הלב, המידות הצנועות הופכות לבלתי מורגשות, והמטבח כולו הופך לפנינה מרשימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
הנגרים - מטבחים בעיצוב אישי
הנגרים - מטבחים בעיצוב אישי

"הנגרים" - פועלת כבר למעלה מ13+ וסוחבת איתה אלפי לקוחות מרוצים שקיבלו מטבח בהתאמה אישית ובלעדית. הצוות שלנו הוא מהמנוסים בארץ בנוסף למחיר הזול ביותר ולאיכות המוצרים.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!