עיצוב מטבחים – למה לשים לב?

מטבח בעיצוב אישי ! מחירים מיוחדים לאתר !

בשנים האחרונות חלה עלייה חדה בביקוש למטבחים שאינם נולדו ב- "פס ייצור" אלא לכאלה ייחודיים ומותאמים אישית לבעליהם. מטבחים מעוצבים לא רק נראים טוב יותר אלא גם עונים על הצרכים של בעלי הבית, בהתאם למאפייני העבודה במטבח שלהם. בבחירת מטבח מעוצב חשוב מאוד לשים לב למספר דגשים מרכזיים ואנו כאן על מנת להציג בפניכם את העיקריים שבהם.

ארגונומיה

המטבח מהווה תחנת עבודה בבית, להכנת המזון, לאחסון כלי ההגשה וההכנה וכמקום לשבת ולאכול בו יחד עם כל בני הבית. היחוד שלמטבחים מעוצבים הם כאלה אשר לא יוצרו בפס ייצור של מטבחים, כך שאתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי הם ייחודיים במראה וכי צורת חיתוך העץ, הגימורים, התאורה והמימדים מטבחים מעוצבים הוא שהושם דגש מיוחד על ארגונומיה, כך שתהליכי הכנת המזון ואחסון הכלים יהיו נוחים ביותר ומותאמים אישית לעבודה. מיקום הכיריים ביחס למקרר, המקום הפנוי בארון הסירים (שייכנסו כולם!), אופציה להוספת מתקן לייבוש כלים, מיקום התנור ביחס לשיש וכו'. מטבח מעוצב נועד לספק מקום לעבודה יעילה במטבח, כמובן ע"פ צרכי העבודה של בעליהם.

המראה שווה אלף מילים

מטבחים מעוצבים הם כאלה אשר לא יוצרו בפס ייצור של מטבחים, כך שאתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי הם ייחודיים במראה וכי צורת חיתוך העץ, הגימורים, התאורה והמימדים – כולם נעשו על פי בחירה אישית שלכם. מראה המטבח טומן בחובו את העיצוב והצבעים של ארונות המטבח והשיש שתבחרו, סידור התאורה, בחירת קרמיקה למטבח בצבעים תואמים, עיצוב הרצפה (עם פרקט עמיד במים!), כיור חרסינה או נירוסטה למראה מתכתי ועוד. באמצעות המטבח ניתן להקנות לבית מראה כפרי (שימוש בעץ) או מודרני (בעיקר בשימוש בצבעים חלקים ומעובים). חשוב מאוד לשים לב שהעיצוב של המטבח על שלל מרכיביו אכן תואם את אופי דיירי הבית ובמיוחד את הסלון אשר מחובר אליו בצורה ישירה או עקיפה בחלל הבית.

בטיחות מעל לכל

אחד הדברים החשובים ביותר בבחירת מטבח מעוצב הוא נושא הבטיחות, במיוחד כאשר בבית יש ילדים, או שמתארחים ילדים. השיקולים הבאים חייבים לעלות לדיון בתכנון המטבח :

  • מיקום השקעים והסתרת שקעים נמוכים.
  • גובה גומחת תנור הבישול.
  • מיקום מיועד לקומקום החשמלי או למתקן המים.
  • מיקום הזוויות הישרות של השיש, ביחס לדרכי המעבר העיקריות (ילדים נוטים להיחבל מפינות השיש).
  • מיקום צפוי לברז הגז.

מטבחים מעוצבים צריכים להיות יפים, מתאימים מבחינה עיצובית לבעליהם, ארגונומים ובטיחותיים. תיהנו מהמטבח המעוצב החדש שלכם!

המטבח הינו אחד החדרים אשר זוכים לתשומת לב יתרה בכל מה שקשור לעיצוב הבית. כיום תשומת לב זו מכוונת לא רק לארונות המטבח, התאורה והצבעים הנבחרים אלא בנוסף, ואולי אף בעיקר, לעיצוב החלונות אשר עיצובם קובע רבות את מראה המטבח (כלפי חוץ ופנים) והבית בכלל כמו גם את השמישות ונוחות השימוש בהם.

תפקיד החלונות במטבח מעוצב

שמישות

אחד התפקידים העיקריים של החלונות במטבח הוא היכולת להיפתח ולהיסגר בצורה אלגנטית קלה ומותאמת אישית עבור כל מבנה וסידור. ניתן למצוא מספר סוגים של חלונות מטבח כאשר הפופולאריים ביניהם הינם חלונות ההזזה, חלונות הפתיחה וחלונות הכנף. מנגנוני הפתיחה והסגירה השונים קובעים במידה משמעותית את עיצוב הפנים כאשר ישנם בעלי דירות ובתים אשר בוחרים ביישום שיטת הסטה אחת בכל הבית, ליצירת מראה הומוגני ואסתטי יותר.

סוג הפרופיל

לפרופיל החלונות במטבח תפקיד משמעותי ביותר מבחינה עיצובית מכיוון שבחדר זה יש צורך לשלב את מסגרות החלונות בצורה מושכלת עם ארונות המטבח. ניתן למצוא סגנונות שונים של פרופילים, אשר נבדלים זה מזה בעיקר באמצעות החומרים מהם הם עשוייםלפרופיל החלונות במטבח תפקיד משמעותי ביותר מבחינה עיצובית מכיוון שבחדר זה יש צורך לשלב את מסגרות החלונות בצורה מושכלת עם ארונות המטבח. כגון עץ מלא, אלומיניום, מתכת ועוד. ניתן ליישם את השימוש בפרופילים השונים תוך בחירה במראה המסיבי המלא או במראה דק ומינימליסטי. מראה זה, כאמור, ישפיע על עיצוב המטבח כולו. באופן כללי, מטבחים כפריים נוטים להשתלב היטב עם פרופילים עבים יחסית ואילו מטבחים מודרניים עם פרופילים מינימליסטיים יותר.

זכוכיות וויטראז'ים

בדיוק כפי שלכל סיר יש מכסה, כך גם לכל מסגרת של חלון, ישנה זכוכית אשר תהלום אותו בצורה הטובה ביותר. המטבחים של היום הינם "גמישים" דיו על מנת לאפשר לכל בעל בית להתקין כל סוג של חלון בהתאם להעדפה האישית. ניתן למצוא מספר סגנונות עיצוב של חלונות, לרבות השימוש בזכוכיות מחוסמות שקופות קלאסיות וכלה בזכוכיות כהות. בשנים האחרונות יותר ויותר מעצבי פנים אף בוחרים לשלב אלמנטים של ויטראז' בחלונות המטבח וזאת בעקבות המראה המיוחד המתקבל לא רק בתוך המטבח אלא אף למביטים מן החוץ. שילובי הצבעים גורמים לקרני השמש להישבר לגוונים השונים ולהאיר את המטבח בצורה מלכותית, משפחתית ונעימה. בהתאם לרמתו של האומן, ניתן לקבל חלונות מעוטרים בויטראז'ים אומנותיים במגוון הסגנונות, מודרניים, קלאסיים, יודאיקה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:
הנגרים - מטבחים בעיצוב אישי
הנגרים - מטבחים בעיצוב אישי

"הנגרים" - פועלת כבר למעלה מ13+ וסוחבת איתה אלפי לקוחות מרוצים שקיבלו מטבח בהתאמה אישית ובלעדית. הצוות שלנו הוא מהמנוסים בארץ בנוסף למחיר הזול ביותר ולאיכות המוצרים.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!