לעצב את המטבח והבית באופן מקצועי

מטבח בעיצוב אישי ! מחירים מיוחדים לאתר !

כשמחליטים לעצב מחדש את המטבח בדירה קיימת או לפני המעבר לדירה חדשה, כדאי להיוועץ עם איש מקצוע מתחום העיצוב או אדריכלות במידה ומדובר בהליך שהינו חלק משיפוץ כללי של הדירה. איש מקצוע זה, שילווה את הפרויקט, יוכל להמליץ ולכוון לגבי סגנון המטבח, בין אם מדובר בסגנון פרובאנס או מודרני, לרבות בחירת הגוונים והחומרים מהם המטבח יהיה מורכב. להלן מספר דגשים שיוכלו לכוון אתכם בבחירת איש המקצוע המתאים ביותר שילווה אתכם בפרויקט עיצוב הבית והמטבח עד לסיום הפרויקט ולהשגת התוצאה המיוחלת:

מעצב פנים מול אדריכל

במקרה של ליווי מקצועי על ידי מעצב פנים, השירות המקצועי יכלול הגדרת קונספט העיצוב של חלל הבית, בחירת החומרים כמו המטבח, הריצוף, התאורה, הריהוט והפריטים המשלימים. תכנית העבודה תתייחס לכל בעלי המקצוע שמתוכננים לקחת חלק בפרויקט, כאשר המטרה המרכזית היא לעצב את הבית בצורה פונקציונאלית עבור הדיירים בהתאם לצרכים תוך התחשבות במגבלות הקיימות בשטח. כמו כן, התכנון מיועד ליצור אווירה ביתית, חמימה ונעימה במגרש הביתי. כשמדובר בשינוי המבנה הפנימי של הדירה (סידור החדרים בבית), הרי שיהיה צורך בליווי אדריכל מאחר ולו הסמכות להגיש בקשה לאישור בנייה מיוחד, סמכות שאינה ברשות מעצב. ביכולתכם כמובן לבחור להיעזר בשירותי משרד אדריכלים ועיצוב פנים, בו תוכלו ליהנות משירותי אדריכלות ועיצוב פנים על ידי שני סוגי אנשי המקצוע תחת בית אב אחד. תהליך עיצוב ותכנון הבית בעזרת איש מקצוע כולל בתחילה פגישה ראשונית ותיאום ציפיות, גיבוש פרוגרמה ובניית קווים עיצוביים מנחים שתוביל להכנת תכנית עבודה מפורטת שתשרת את יתר אנשי המקצוע הלוקחים חלק בפרויקט (החל מתכנית חשמל ותאורה ועד תכנון המטבח), תוך הגדרת לוחות זמנים משוערכים.

בחירת איש המקצוע המתאים ביותר

בעדיפות עליונה, כדאי לברר לגבי אנשי מקצוע מומלצים הפועלים באזור גיאוגרפי רלוונטי לכם. המלצות מלקוחות מרוצים יגדילו את הסיכויים לאיתור אדריכל או מעצב מקצועיים שיקדמו את הפרויקט לשביעות רצונכם. חשוב לוודא מראש את הניסיון המקצועי ואופי וסגנון פרויקטים קודמים. כדאי להגיע פיזית ולצפות פנים אל פנים באחד הפרויקטים על מנת להתרשם בצורה מוחשית יותר ממידת המקצועיות והקו העיצובי. גם התרשמות באתר הבית של איש המקצוע (במידה ויש כזה) תוכל לכוון אתכם לגבי סגנון הפעילות המקצועית אך אין תחליף לצפייה מוחשית. במידה ומדובר באדריכל, כדאי לוודא שאכן יש לו ניסיון בקבלת אישורי בנייה מיוחדים ועדיף ברשות הרלוונטית לכם ושאיש המקצוע אכן רשום ברשם המהנדסים והאדריכלים. לגבי מועמדים שנראים פוטנציאליים לאחר סינון בסיסי, כדאי לקבוע פגישת היכרות פרונטאלית בה תוכלו להציג את הפרויקט, הצרכים והציפיות. מעמד זה יאפשר לכם להכיר את אישיותו של האדריכל / מעצב ולבחון את מידת הכימיה ביניכם, שהינה הבסיס לתקשורת טובה ולשיתוף פעולה פורה. לאחר ההחלטה הסופית, חשוב לתעד את כל פרטי ההסכם בחוזה אדריכלי מפורט, הכולל את תנאי התשלום, המועדים, לוחות הזמנים, חריגה מהם, סמכויות וכל פרט שנראה לכם שראוי שיהיה לו תוקף משפטי לכל מקרה שיהיה.

עיצוב מטבחים הפך זה מכבר לתורה של ממש, שכן אם בעבר רוב המטבחים היו סטנדרטיים למדי, יש שיגידו אפילו בנאליים, הרי שבימינו חלק בלתי מבוטל מלימודי עיצוב פנים מוקדש לאופן שבו כדאי לעצב את המרחב הקולינארי

טיפים בעיצוב במטבח

אם אתם קונים בית חדש או משפצים את הבית הנוכחי, הרי שעיצוב המטבח יהיה לרוב אחד הנדבכים החשובים, המורכבים והיקרים בבית. יחד עם זאת, לא אחת קורה שבעלי בתים יוצאים מתוסכלים ובלתי מרוצים מעבודות השיפוץ והעיצוב של המטבח. על פי ניסיוני כמעצב פנים, ניתן היה למנוע את מפח הנפש באמצעות ידע ותכנון מוקדם, וכן מספר עצות וטיפים מקצועיים טובים. לכן, אני מביא לפניכם מספר טיפים שיסייעו לכם ביצירת מטבח חדש, פרקטי ומרהיב בעיצובו.

לנצל נכון את החלל

ניצול נכון של חלל המטבח תורם רבות ליצירת סביבה מרווחת ויעילה, וכמו כן משפיע על חזותו האסטטית של המטבח. הווה אומר, שנדרש תכנון מקדים של מיקום המכשירים, הרהיטים והפריטים הגדולים במטבח, הן כגופים נפרדים והן כמכלול. זאת, מבלי שיוותרו חללים מתים ובלתי מנוצלים המהווים גם נקודות להצטברות אבק ולכלוך. כמו כן, זכרו שמעצב פנים טוב יוודא כי מיקום פרטי המטבח ייצור מרחב הומוגני, זורם, מרשים ואחיד.

להשקיע בעיצוב מטבח – להשקיע באיכות חיים, בנוחות ובחיים המשפחתיים

פרקטיות ויעילות מעל הכול

מלבד החלומות על סגנון פרובאנס או מודרני, המטבח נדרש בראש ובראשונה להיות חלל נוח ופרקטי לבישול, שטיפת כלים ואחסון, וכמקום התכנסות ואכילה של בני הבית. על מנת ליצור חלל יעיל שכזה כדאי לדמיין לבד או בכוחות משותפים תרחישי התנהלות ממוצעים במטבח, בהתאם להרגלי החיים והעבודה שלכם. כך תוכלו ליצור מטבח מאורגן באופן יעיל והגיוני, בו כל דבר מצוי בהישג יד ללא צורך בהתרוצצויות מיותרות. באופן כללי, תכנון חלל המטבח מורכב מקרבה בין שלושה רכיבים בסיסיים – כיור, מקרר וכיריים.

אחסון פרטי המטבח

המטבח משמש בין היתר גם כחלל אחסון גדול עבור כלי אוכל, מזון ומוצרים נוספים. לכן, בעת התכנון חשוב לבדוק שבמטבח החדש יהיה מקום לאחסון כל הפריטים באופן נוח ויעיל. כמו כן, חשוב לתכנן ולעצב את מיקום, גודל וצורת מקומות האחסון השונים. לדוגמא, מדף תבלינים ליד הכיריים וארונית לסירים מתחתיהם, מגירה לספלי קפה ומדף למוצריו ליד הקומקום החשמלי או מכונת האספרסו, מדיח כלים ליד ברזי מטבח והכיור, ואילו כלי אוכל לאירועים מיוחדים עדיף למקם במקומות פחות נגישים בארונות המטבח. יש לציין כי מבחינת ניצול נכון של החלל, מגרות מספקות שטח אחסון גדול ויעיל יותר מאשר מדפים.

אם אתם קונים בית חדש או משפצים את הבית הנוכחי, הרי שעיצוב המטבח יהיה לרוב אחד הנדבכים החשובים, המורכבים והיקרים בבית.

בחירת והתאמת צבעים וסגנון המטבח

על מנת ליצור מראה וגוונים אחידים ומרשימים במטבח, אני ממליץ לכם שלא לרכוש בבת אחת את כל הפריטים. למעשה, עדיף להתחיל בפריט אחד אשר סגנונו וצבעיו יובילו אל הפריט הבא, כשבדרך כלל מתחילים מחלקיו התחתונים של המטבח, בבחירת ריצוף שישפיע על גוון הארונות אך עדיין יקנה מרחב בחירה גדול. לאחר בחירת הארונות אפשר לעבור אל השיש, אריחי הקרמיקה ושאר הפריטים הקטנים, כמו ברזים וכיורים, ולסיים בבחירת הגוון לקירות המטבח.

אז מה היה לנו בכתבה:
הנגרים - מטבחים בעיצוב אישי
הנגרים - מטבחים בעיצוב אישי

"הנגרים" - פועלת כבר למעלה מ13+ וסוחבת איתה אלפי לקוחות מרוצים שקיבלו מטבח בהתאמה אישית ובלעדית. הצוות שלנו הוא מהמנוסים בארץ בנוסף למחיר הזול ביותר ולאיכות המוצרים.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!