מטבח פרובנס לבן

מטבח בעיצוב אישי ! מחירים מיוחדים לאתר !

מטבח פרובנס לבןמטבח פרובנס לבן הוא מטבח שמקורו בדרום צרפת, במחוז פרובנס.המטבח פרובנס מאופיין בסגנון כפרי, ביתי, חמים ונעים לצד מודרניות וחדשנות. על מטבח פרובנס לבן ועל האלמנטים המאפיינים אותו נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו מטבח פרובנס לבן?

מטבח פרובנס הוא מטבח שמקורו בפרובנס שבצרפת. פרובנס, הוא חבל ארץ הנמצא בדרום צרפת, גובל בים התיכון, באזור בורגונדי ובאיטליה. חבל ארץ זה נחשב ליפה במיוחד, עם כפרים ועיירות יפהפיות, עם יין משובח ותיירות רבה. בחבל ארץ זה ניתן לראות שילוב מושלם בין עיר לבין כפר, דבר שבא לידי ביטוי במטבח פרובנס- הכפרי אך האורבני, הפשוט והמתוחכם, החקלאי והתיירותי.   

 

אז מהו מטבח פרובנס לבן?

מטבח פרובנס לבן הוא מטבח המעוצב בסגנון כפרי כאשר לרוב חומר הגלם המרכזי בו יהיה עץ והצבע הבולט לבן. בדרך כלל  מטבח פרובנס לבן יאופיין בפריטים גדולים וכבדים, בצבעים מגוונים וחלוקת מקום נכונה. מטבח פרובנס לבן יתאים פחות לבתים המעוצבים בסגנון מודרני אורבני, אך במידה שעושים זאת נכון, ניתן לשלב מטבח פרובנס לבן גם עם בתים מודרניים. 

מדוע כדאי לבחור במטבח פרובנס לבן?

אז אתם משפצים את המטבח שלכם או בונים מטבח חדש, ואתם מתלבטים האם לבחור במטבח פרובנס . אחד הדברים הייחודיים ביותר במטבח פרובנס הוא התחושה החמימה, הביתית והמשפחתית הנעימה לצד המודרניות והחדשניות. יש לזכור כי כפרי זה מראה וזו תחושה ומטבח פרובנס לא חייב להיות פרימיטיבי עם עיצובים ישנים. 

בדרך כלל כאשר אנשים חושבים על סגנון העיצוב הכפרי הם מדמיינים בקתת עץ עתיקה וישנה בה הכל עשוי מעץ. אך כיום, עם התפתחות הסגנונות העיצוביים וכך גם התפתחות הסגנון הכפרי, ניתן לשלב בעיצובים הכפריים גם מודרניות שתשדרג את הנוחות והחוויה במטבח. כלומר, על מנת לקבל מטבח פרובנס אתם לא צריכים לוותר על מודרניות. לא תצטרכו לוותר על מכשירי חשמל חדשניים ועל כל מיני גאדג'טים ייחודיים שישפרו לכם את חווית הבישול, אלא להפך. כך תוכלו לשלב את הישן עם החדש, את הכפרי עם המודרני ולקבל שילוב אידיאלי בין הסגנונות הללו. כך גם תהנו מתחושה כפרית, נעימה וביתית ולצד זה תוכלו להנות מהחידושים הטכנולוגיים ומהמודרניות. 

קראו עוד: עיצוב מטבח מודרני

אלמנטים המאפיינים מטבח פרובנס לבןאלמנטים המאפיינים מטבח פרובנס לבן

כפי שהבנו, מטבח לבן הוא מטבח המאופיין בסגנון עיצוב כפרי שמקורו בדרום צרפת ושהצבע הלבן הוא הצבע המרכזי בו. קיימים מספר אלמנטים המאפיינים מטבח פרובנס לבן. 

 

  • חומרי גלם

חומרי הגלם במטבח פרובנס צריכים להתאים באופן מלא לצרכי המטבח. חומרי הגלם המרכזיים בהם נעשה שימוש במטבח פרובנס לבן הם עץ, זכוכית וברזל מחושל. בשנים האחרונות נעשה שימוש גם בחומרי הגלם שיש ופלדה, אך יש לוודא שמשתלבים כמו שצריך. 

בדרך כלל השימוש במתכת פחות יבוא לידי ביטוי במטבחים אלה וחומר הגלם המרכזי שניתן לראות בו שימוש הוא העץ. חומר גלם זה מצוי בשפע במחוז פרובנס ומתאים במיוחד לעיצוב המטבחים הללו. כמובן שעם התפתחות עולם העיצוב, העץ עובר ליטוש והוא לא נשאר גולמי. כך העיצוב של העץ מספק למטבח תחכום לצד הסגנון הכפרי. 

 

  • צבעים

מטבח פרובנס הוא מטבח בו הצבע הלבן הוא הצבע המרכזי. אך מלבד לצבע הלבן ניתן לשלב מגוון צבעים. בעבר, הצבעים שאפיינו מטבחי פרובנס היו צבעים חמים בעלי גוון אדמתי, חמים וטבעי. אך כיום, ניתן לעצב מטבח פרובנס במגוון רחב של צבעים שתבחרו כמו שמנת, לבן ובז'. 

עם זאת יש לקחת בחשבון ששימוש בצבעים מסוימים לא יתאים לסגנון הפרובנס ולא יתרום לעיצוב זה. דוגמא לצבעים כאלה היא כחול מתכתי ועתידני. לעומת זאת, הבחירה בכחול אירופי או תכלת תוכל להתאים. 

תוכלו לבחור בין הגוונים הטבעיים של העץ, בין צביעה דרכה ניתן לראות את מרקם העץ, לבין צביעה אטומה. במידה שאתם מעדיפים צבע על פני צבע העץ תוכלו לבחור בלבן או בצבעים ייחודיים כמו תכלת, ירוק, אפור, צהבהב, ורדרד ועוד. כמובן שאפשר לשלב בין כמה צבעים, אך לשמור שלא יהיו בסגנון מודרני אלא עדיין יתכתבו עם הסגנון הכפרי. 

  • אחסון

אחד הדברים שמאפיינים מטבח לבן הוא ריבוי הארונות, המדפים ומקומות האחסון. הסיבה לכך היא השימוש המירבי בעץ שמאפשר למלא את המטבח במקומות אחסון יפים. 

לעומת המטבחים המודרניים בהם הארונות סגורים ולא רואים את כלי המטבח, במטבחי פרובנס נהוג להראות כלים יפים ולהשתמש במדפים פתוחים, בכונניות ובמדפים חיצוניים. הצגת הכלים כחלק מהקישוט של המטבח תורמת למראה חמים וביתי של המטבח ולכן במטבחים כפריים ניתן לראות זאת. כלומר, מטבח לבן מאופיין במקומות אחסון רבים ופתוחים, לכן מתאים לאנשים שאוהבים להציג את הביתיות שלהם ומתגאים באוספי הכלים שלהם. אם אתם אוהבים ארונות סגורים שתורמים לסדר בעיניים, כנראה שסגנון הפרובנס פחות יתאים לכם. 

בין מקומות האחסון, במטבח לבן בדרך כלל יהיה גם מזווה. כך יהיה חדרון המכיל את כל מה שנחוץ לכם לבישול ואתם תוכלו  להיכנס אליו בקלות ולבחור בנוחות את מה שאתם צריכים, בלי לאבד דבר. מתאים במיוחד לבתים שאוהבים לבשל ואוהבים לאכול. המזווה מספק לכם נוחות ואף שומר על האוכל שכן נשמרים בו הטמפרטורה הנכונה, היובש הנכון והחושך הנכון שמאפשרים להאריך את החיים של החומרים והאוכל המאוחסנים בו. 

 

  • משטחי עבודה

מטבח פרובנס במהות שלו הוא מטבח שצריך להיות גדול ונוח לבישול ולהתנהלות. לכן, כמו שבמטבח מסוג זה יש מקומות אחסון רבים כך גם יש משטחי עבודה גדולים ורבים. כפי שהבנו קודם, הכלים בדרך כלל נראים לעין, לכן פעמים רבות על משטחי העבודה יהיו כלים או סלסלת פירות לדוגמא שיכולה לתפוס מקום. לכן, חשוב לדאוג שמשטחי העבודה יהיו רחבים ושתוכלו לעבוד במטבח בנוחות. 

אז מה היה לנו בכתבה:
הנגרים - מטבחים בעיצוב אישי
הנגרים - מטבחים בעיצוב אישי

"הנגרים" - פועלת כבר למעלה מ13+ וסוחבת איתה אלפי לקוחות מרוצים שקיבלו מטבח בהתאמה אישית ובלעדית. הצוות שלנו הוא מהמנוסים בארץ בנוסף למחיר הזול ביותר ולאיכות המוצרים.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!