עיצוב מטבח מודרני

מטבח בעיצוב אישי ! מחירים מיוחדים לאתר !

עיצוב המטבחים המודרניים לוקח בחשבון לא רק את הפונקציונאליות שלו לשימוש הייחודי שלנו, אלא גם מציע חידושים מעניינים ברמת העיצוב והמראה הסופי שמתקבל. עיצוב מודרני מאפשר להכניס למטבח גם אביזרים וכלים שמיועדים לשמירה על איכות הסביבה ומסייעים בהפיכת הבית לירוק יותר, אם זה מבחינת צריכת המים או מבחינת מחזור האשפה. מה שחשוב להבין לפני שניגשים לבחירת סגנון העיצוב המודרני למטבח החדש שלכם, הוא שלא מדובר בהכרח על עיצוב עתידני שכולו מנירוסטה, וקיים גם עיצוב מודרני שהוא צבעוני ומשלב חומרי גלם שונים ליצירת חיפויים מקוריים. לפניכם כמה גישות עיקריות בתחום עיצוב המטבחים המודרניים.

 עיצוב מינימליסטי

כל עיצוב מטבח מתחיל קודם כל מחשיבה על הפונקציונאליות שלו והתאמתו לשטח שמיועד למטבח. מטבחים מודרניים בסגנון מינימליסטי מאפשרים ליצור מראה חיצוני אחיד אודות לפתרונות הפרזול החדישים שמאפשרים להסתיר את כל תכולת המטבח מאחורי הארונות, מה שיוצר מראה נקי ומסודר. שילוב של גוף תאורה מנירוסטה או בחירה בחיפוי יצירתי של חלק מהארונות יעניק טאצ' אישי למטבח המודרני שהדגש בו הוא על המינימליסטיות שאינה חושפת את תכולת המטבח לעיניי כל. מאפיין נוסף בעיצוב בסגנון זה הוא שכל מכשירי החשמל של המטבח ממוקמים במטבח מודרני בתוך נישות מיוחדות המוסתרות מאחורי דלתות. אפשרות אחרת שתשרת את הסגנון הנ"ל היא בחירת מוצרי חשמל מאותה הסדרה שמגיעים במראה אחיד. מראה שיתאים לסגנון מטבח מודרני מינימליסטי הוא הסגנון שמספק חיפוי נירוסטה שאינו משאיר תביעות של אצבעות.

 עיצוב בלבן

לעומת עיצוב מטבח רומנטי בסגנון פרובנס שעל מנת להשיגו נהוג לשלב בין צבע לבן לחיפויי עץ בגימור חום, מטבחים מודרניים שבהם הצבע השולט הוא לבן לא יכילו שום אלמנט של עץ. מטבחים מודרניים לבנים מעניקים הרגשה של מרווחות כי הצבע הלבן מגדיל ויזואלית את חלל המטבח. יצירת אפקט עיצוב במטבחים מסוג זה נעשה על ידי שילוב בין חיפויים שונים כמו מבריק מאט מחוספס או גלי. גם שילוב אלמנטים מזכוכית חלבית משרת נהדר את המטבחים המודרניים הלבנים.

לעומת עיצוב מטבח רומנטי בסגנון פרובנס שעל מנת להשיגו נהוג לשלב בין צבע לבן לחיפויי עץ בגימור חום, מטבחים מודרניים שבהם הצבע השולט הוא לבן לא יכילו שום אלמנט של עץ.

 עיצוב משולב

אפשרות נוספת העומדת בפני מי שמעוניין לעצב מטבח ברוח מודרנית, היא אפשרות של שילוב בין אלמנטים מינימליסטיים לאלמנטים חמים השייכים מטבח מודרני כפרי. אפשרות נוספת היא לשלב במטבח שמעוצב בקווים מודרניים מכשירי חשמל צבעוניים שמעוצבים דווקא בסגנון רטרו. זה יוסיף צבע למטבח המודרני וגם ייחודיות לעיצוב החלל מבלי לפגוע במודרניות או בשכלול הטכנולוגי של המטבח. שילוב בין כמה סגנונות עיצוב שונים תמיד מאפשר להעניק את הטאצ' הייחודי וכדאי לנצל את האפשרות הזו כדי ליצור את המטבח המושלם עבורכם שאינו עומד רק בתכתיבי האופנה בתחום העיצוב, אלא גם משרת אתכם ואת בני הבית בצורה הטובה ביותר. חשוב ביותר לא לשכוח מהנוחות והפונקציונאליות שצריכות לעמוד במרכז כל מלאכת עיצוב המטבח.

כשמתחילים לעצב את המטבח, המשימה בהחלט לא פשוטה ומצריכה מאתנו לתכנן הכול מראש

מה חשוב לקחת בחשבון בעת עיצוב המטבח

כשמתחילים לעצב את המטבח, המשימה בהחלט לא פשוטה ומצריכה מאתנו לתכנן הכול מראש.

עם השנים ניתן לראות כי המטבח הפך למרכז הבית, למקום בו כל המשפחה מתכנסת, אוכלים יחדיו, מארגנים ארוחות סביב השולחן במטבח וניתן לראות שהמטבח אפילו מתחיל לאט לאט לתפוס את מקומו של הסלון בבית.

עם השנים המטבח הופך למרכז הבית ממש, כשהסלון מתחיל להדחק טיפה הצידה, כיום המטבח נהפך למרכז הפעילות בבית- ארוחות ערב משפחתיות, אירוח, שיחות, ועוד המון… המטבח קיבל תפנית עיצובית שונה לחלוטין, המטבח הפך למקום שנוצרה בו תחושה של אינטימיות בזכות העיצוב המיוחד, הצבעים השונים, ברזים יוקרתיים, התאורה ועוד… כשהולכים להתרשם ממגוון של מטבחים מעוצבים , היופי והאסתטיקה גורם לנו להתמקד במראה הוויזואלי, ביופי, ביוקרה, בסגנון הייחודי, אבל כדאי לזכור שיופי זה לא הכל.

עיצוב מטבחים בחכמה

לעומת עיצוב מטבח רומנטי בסגנון פרובנס שעל מנת להשיגו נהוג לשלב בין צבע לבן לחיפויי עץ בגימור חום, מטבחים מודרניים שבהם הצבע השולט הוא לבן לא יכילו שום אלמנט של עץ.

על מנת שנדע לנצל את המטבח כמו שצריך וליהנות ממנו חשוב לזכור שהערך הפונקציונאלי במטבח חשוב לא פחות מהיופי שנגלה לעניינו בחנויות הפאר, מכיוון שכאשר אנו מבשלים אנחנו מחפשים את הנוחיות, המשטח הרחב שבו נוכל לעבוד, התאורה שתאיר לנו את משטח העבודה ובכלל, את גובה השיש שיהיה מותאם במיוחד עבורנו וכמובן שיהיה לנו מרחב תזוזה במטבח כשאנחנו עובדים ועוד המון צרכים שחשובים לנו.

נושא האחסון חשוב לא פחות- אנחנו רוצים לאחסן את הכלים, הסירים ושאר האלמנטים במקו שיהיה לנו גישה אליהם- מה שיחסוך לנו בזמן בעת הבישול.

מעצב פנים

כשאתם מתחילים את פרויקט עיצוב המטבח, או כל תהליך עיצובי לראשונה בין אם זה עבור מקלחונים בחדר האמבטיה, בסלון או בחדר השינה, אתם בודקים על מעצב פנים שיתאים לצרכים שלכם ולעולם שלכם, מבררים את הרקע שלו, הניסיון שלו בתחום, עבודות נוספות שביצע בעבר ועוד… לאחר מכן חלק חשוב לא פחות הינו לשקף מול מעצב הפנים את השימושים שלכם במטבח באופן מפורט מהרגע שאתם מתחילים את הבוקר שלכם עד לסוף היום וכל זה על מנת שהמטבח ימלא את הצרכים שלכם ובאותה מידה שמעצב הפנים ימצא לכם פתרונות אחסון, פינות שיותאמו במיוחד לכם לעבודה, כמות כלי המטבח, תדירות השימוש במטבח, כמות בני המשפחה בבית ועוד המון…

עיצוב מטבח מודרני

כאשר אנו עוסקים במלאכת שיפוץ הבית, וכפועל יוצא מכך בשיפוץ המטבח שלנו, חשוב להבין ולזכור שזהו דבר שנעשה ככל הנראה פעם אחת או פעמיים בחיינו ולכן חשוב מאוד לחשוב על כל הפרטים הקטנים ביותר כדי שנוכל לקבל בסופו של דבר את התוצר המוגמר הטוב ביותר שניתן על מנת שמעבר לניראות ועיצוב מרהיבים המטבח הוא גם יהיה נוח לשימוש. רבים שואלים אותנו מדוע המטבח צריך להיות נוח ורחב ידיים, והתשובה לכך היא פשוטה, שכן במטבח מבלי לשים לב כלל וכלל אנו מבלים שעות רבות ממהלך היום שלנו. החל משעות הבוקר בהם אנו מכינים לעצמנו קפה וארוחת בוקר ומכינים את האוכל לילדים לגנים ולבתי הספר שלהם, דרך הכנת ארוחת הצהריים והערב ועד הישיבה המשפחתית סביב השולחן כאשר כל המשפחה אוכלת יחד. בסופו של דבר מדובר בהרבה מאוד שעות שסובבות סביב הכנת האוכל, ישיבה במהלך הסעודה, או ישיבה עם העיתון והקפה של הבוקר ולכן חשוב מאוד שהמטבח יהיה מזמין, רחב ידיים ונוח. ישנם הרבה מאוד אלמנטים בעיצוב מטבח מודרני בכדי להשיג את השילוב והאיזון עליו דיברנו בין מטבח נוח ופונקציונלי ומטבח שמעוצב בצורה מרהיבה ויוקרתית ועל אותם אלמנטים נדבר במאמר הבא

 

אלמנטים מובילים בעיצוב מטבח מודרני

אז כפי שציינו ישנם הרבה מאוד אלמנטים אותם ניתן לשלב בעיצוב מטבח מודרני כאשר כל אותם אלמנטים באים לתת במה לטרנדים עכשוויים בעולם עיצוב המטבח או עולם העיצוב בכלל. אחד האלמנטים הבולטים ביותר הוא תוספת של בר שיהווה איזור ישיבה בתור חלק בלתי נפרד מן המטבח. כך שלצורך העניין מן הקצה של המטבח מוציאים שולחן בגובה של בר והוא הופך לאיזור הישיבה בו ניתן לשבת לשתות קפה בבוקר עם העיתון או לאכול ביחד ארוחה משפחתית. גודל הבר כמובן נגזר מכמות המקום הפנויה שיש לנו שכן הוא יכול להיות בר קטן אם אנחנו משפחה קטנה או יש לנו מחסור במקום או שהוא יכול להיות בר שיכיל כמות של בין שלושה לארבעה אנשים בכל צד אם נרצה ולתת לנו גמישות בתור פתרון לאירוח חברים או בני משפחה אפילו. בר הוא אחד האלמנטים היותר פופולריים לאחרונה ומעבר לכך שהוא מוסיף רבות לעיצוב המטבח הוא גם נותן לנו פתרון פרקטי ונוח לישיבה במטבח. אלמנט נוסף שאנו רואים לא מעט בעיצוב מטבח מודרני הוא הוספה של אי למטבח

בניגוד לאלמנט הקודם של שולחן בר שמתאים גם למטבחים גדולים וגם למטבחים בהם אין הרבה מקום, האי מתאים ברוב המקרים אך ורק למטבחים גדולים בעלי מקום רב שכן תוספת של אי למטבח תתפוס שטח נדל״ני רב ולכן לא תתאים למבטחים בהם אין הרבה מקום. האי עצמו מקנה לנו גמישות רבה שכן מדובר בתוספת גדולה מאוד של מקומות אחסון במטבח שזהו תמיד דבר טוב במטבחים, מקום בו ניתן למקם מכשירים חשמליים הקשורים למטבח ולעולם הקולינריה כמו מכונת קפה, בלנדר, קומקום, מעבד מזון, מכונת פסטה ועוד. מעבר לכך, הוא יכול להוות עבורנו משטח הכנה נוסף של המזון והארוחות, ניתן לרדד עליו בצק ועוד. האי יכול כמובן גם לעזור לנו רבות בהיבט הנוחות שכן גם סביבו או סביב חלק ממנו ניתן למקם כסאות ולשבת לשתות קפה או לאכול ארוחה משפחתית. במידה ויש מקום באי כדאי לחשוב על תשתיות סביבו כמו כיור למשל בנוסף לאלמנטים של מכשירים חשמליים כפי שציינו קודם לכן שכן זה יעזור לנו רבות בנוחות של הכנת המזון

הדברים הקטנים שעושים את ההבדל

בעיצוב מטבח מודרני ישנם הרבה מאוד אלמנטים קטנים שעוזרים למטבח לקבל את הסגנון עיצוב המודרני שלו כאשר מדובר בכל מיני דברים שיכולים להיות בכלל נלווים למטבח ולאו דווקא חלק מהעיצוב עצמו. ראשית הצבעים של המטבח המודרני בדרך כלל יהיו נקיים, לבן או שחור על גווניהם השונים כאשר הגימור יהיה או חלק או מט. מעבר  לכך אנו גם נראה שימוש באלמנטים תומכים כמו ידיות בעלות עיצוב נקי או אפילו שימוש במנגנונים שלא מצריכים ידית כך שהארון נפתח ונסגר על ידי לחיצה עליו בעת הפתיחה או טריקה קלה בעת הסגירה. בנוסף לאלו בעיצוב מטבח מודרני ניתן לעשות שימוש בחומרי גלם שאינם עץ ולשלב זכוכית למשל בחלק מהמטבח או אלומיניום שכן אם משלבים אותם בצורה נכונה במטבח הם יכולים להוות אלמנט עיצובי מרהיב וחדשני מאוד

 

עיצוב מטבח מודרני בדגש על טכנולוגיה

אין ספק שכאשר אנו מעצבים את המטבח ברוב המקרים נשים את רוב הדגש על הנגרות של המבטח עצמו שהיא אכן חלק מאוד חשוב בעיצוב ובניית המטבח אך חשוב מאוד לשים דגש גם על רבדים אחרים. רובד נוסף שחשוב מאוד לשים עליו את הדגש כאשר אנו מעצבים מטבח מודרני הוא הטכנולוגיה שבו. שימוש במכשירי חשמל מתקדמים כמו למשל כיריים אינדוקציה או קולט אדים חדשני ושימת דגש על מוצרי חשמל איכותיים ומתקדמים הם חלק בלתי נפרד בעיצוב מטבח מודרני ויש להשקיע מחשבה גם באלו. מעבר לבחירת פירמה יוקרתית ואיכותית אנו גם נצטרך להתאים את הצבעים של המבטח לצבע של מכשירי החשמל אותם נבחר החל מהכיריים, המקרר, התנור ועד למכשירי החשמל הקטנים יותר ואביזרי המטבח שעליהם דיברנו קודם לכן. לסיכום, מלאכת עיצוב מטבח היא הרבה יותר מורכבת ממה שנדמה לכם ולכן חשוב שאת התהליך הזה ילווה מעצב מטבחים מומחה או חברה לעיצוב מטבחים שיש לה נסיון רב. על המעצב להבין בדיוק לאיזה כיוון אתם רוצים לקחת את עיצוב המטבח שלכם בכדי לעצב את המטבח שלכם בצורה הטובה ביותר לשביעות רצונכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
הנגרים - מטבחים בעיצוב אישי
הנגרים - מטבחים בעיצוב אישי

"הנגרים" - פועלת כבר למעלה מ13+ וסוחבת איתה אלפי לקוחות מרוצים שקיבלו מטבח בהתאמה אישית ובלעדית. הצוות שלנו הוא מהמנוסים בארץ בנוסף למחיר הזול ביותר ולאיכות המוצרים.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!