מטבח כפרי קלאסי

מטבח בעיצוב אישי ! מחירים מיוחדים לאתר !

מטבח כפרי קלאסי מסתמך יותר על מראה מאשר על מיקום; ובכך מאפשר את המשיכה הרגועה, הביתית והאסתטית הבלתי פורמלית שלו להתאמה לכל מיני סוגי נכסים.
זהו מטבח שכולו נוחות ואופי, לכן מומלץ לחפש מרכיבים חשובים כמו כיור קרמי עמוק, שולחן אי גדול ומדפים להצגת כלי חרס צבעוניים.

מטבח כפרי קלאסי מאפיינים

ישראלים רבים בוחרים לתכנן ולעצב מטבח כפרי קלאסי, משום שהוא משלב בין עיצוביות ייחודית ויוצאת דופן לבין פרקטיקה שמאפשרת ניידות ונוחות בתוך אחד החללים הכי חשובים ומשמעותיים בבית. למטבח הקלאסי המסורתי יש כמה מאפיינים בולטים שלא ניתן להתעלם מהם:

  • משטחי דלפק- נהוג לשלב במטבח הכפרי משטח אחד או יותר שמעניקים לחלל אופי מרהיב ואותנטי. במשטח עצמו אפשר לשלב גם את הכיריים וגם את מכשירי החשמל השונים, מה שמאפשר בשאר המשטחים יותר גמישות ויותר מרחב עבודה. את המשטח ניתן לעצב בסגנון WOOD ולבחור עץ איכותי או עם אבן טבעית כמו שיש למשל. לרוב כדאי לבחור בצבעים בהירים.
  • ארונות ואחסון – בשונה מהמטבח המודרני בו רמת הניקיון והאסתטיקה גבוהה ולא ניתנת לביטול, במטבח הכפרי חוגגים את חומר העץ וזה בא לידי ביטוי בעיקר מארונות המיוצרים מעץ אלון איכותי, אורן או דובדבן. אפשר כמובן לצבוע את הארונות בצבעים רגועים כמו לבן או שמנת, אך המטבח הכפרי המובהק בגוון של עץ טבעי.
  • רצפה- בשנים האחרונות נהוג לשלב אריחים מצויירים בסגנון וינטג‘, אך כמובן שגם אבן קוורץ, פרקט או אריח טבעי אחר באים בחשבון. ניתן לשלב אריחים כאלה גם באזור הבישול במטרה לשמור על הקירות ולהוסיף טאצ‘ יוקרתי.

מטבח כפרי קלאסי מסתמך יותר על מראה מאשר על מיקום; ובכך מאפשר את המשיכה הרגועה, הביתית והאסתטית הבלתי פורמלית שלו להתאמה לכל מיני סוגי נכסים.

פריסה קלאסית

מבחינה היסטורית, מטבח כפרי קלאסי נבנה סביב משולש העבודה, שבו מוקדי הפעילות העיקריים, כמו הכיור, הכיריים והמקרר, היו ממוקמים באופן ארגונומי ליצירת נקודות של משולש, ובכך מאפשרים קלות תנועה בין השלושה.

יחד עם זאת, יש להקפיד על מצב בו המרחק הכולל אינו יורד מתחת לחמישה עד שבעה מטרים, אחרת אזור העבודה עשוי להרגיש צפוף למדי. עיצוב המטבח בסגנון זה נוטה לעבודה היטב בפריסות פונקציונליות קלאסיות, אבל ניתן לשמור את הסגנון הזה גם בפורמטים גדולים, ובאופן הולך וגובר, בפורמטים פתוחים.

ארונות צבעוניים רב תכליתיים

ארונות צבעוניים אהובים על מעצבי מטבח כפרי קלאסי. הם פרקטיים, מגוונים וניתן לחדש אותם בקלות. בעוד שגווני פסטל וגוונים ניטרליים עדיין זמינים בשפע, בעלי בתים הופכים להיות יותר ויותר אמיצים בבחירת הצבעים שלהם.

גוונים של כחול וירוק ששואבים השראה מהטבע מציגים סגנון עיצוב חזק. גוונים נועזים יותר פופולריים בקרב חלק מבעלי הבתים, אבל עבור הזהירים, צביעת אי מרכזי בגוון אדום יוצר נימה של צבע מול מטבח ניטרלי.

 

ישראלים רבים בוחרים לתכנן ולעצב מטבח כפרי קלאסי, משום שהוא משלב בין עיצוביות ייחודית ויוצאת דופן לבין פרקטיקה שמאפשרת ניידות ונוחות בתוך אחד החללים הכי חשובים ומשמעותיים בבית.

עיצוב מטבח כפרי קלאסי בגישה אמנותית

הדגש בעיצוב מטבח כפרי קלאסי בגישה אומנותית הוא על טכניקות עתיקות. ארונות עץ הם סימן בטוח למצוינות, וכך גם השימוש בדלתות בתוך המסגרת ובפרטים מגולפים.

גילוף פרטים הוא מיומנות ששומרת על תחושת מורשת ואיכות, מכיוון שלא ניתן להשיג אותה בקלות או בזול. יחד עם זאת, עיצובים שונים צריכים להישאר בהתאמה לסגנון ולקנה המידה של הבית שלכם.

בית כפרי טיפוסי

שולחן האוכל נמצא במרכז מטבח כפרי קלאסי ומשמש כמקום להתאסף, להירגע, לאכול ולהכין אוכל. הטבע החזק של העץ הופך אותו לאידיאלי עבור שולחנות מטבח עמידים.

שיטות גימור כגון שעווה ושמן ניתנים לציפוי מחדש על עץ אלון לפי הצורך, או שניתן לבחור עץ אורן צבוע וחשוף. חומרים חלופיים לעץ יכולים גם הם להתאים היטב. עיצובים עם משטחי אבץ הם עמידים להפליא.

מטבח כפרי קלאסי נבנה סביב משולש העבודה, שבו מוקדי הפעילות העיקריים, כמו הכיור, הכיריים והמקרר, היו ממוקמים באופן ארגונומי ליצירת נקודות של משולש, ובכך מאפשרים קלות תנועה בין השלושה.

אריחים נצחיים

כחלופה לאבני משטח עמידות, אריחים עתיקים מציעים גישה מעוצבת ורב תכליתית, בזכות יישומים אינסופיים פשטניים ונועזים. יחד עם זאת, קחו בחשבון את גודל החלל והמראה שאתם מעוניינים להשיג. אריחי אבן קטנים, בפורמט של לבנים ומרובעים, ניתנים ליישום במגוון דוגמאות.

כולם דורשים איטום, לכן עבור תחליף שיש לו תחזוקה מועטה, מומלץ לבחור העתקי חרסינה בלתי ניתנים להריסה.

עלות מטבח כפרי קלאסי

עלות עיצוב ותכנון מטבח כפרי קלאסי משתנה בין האדריכלים, מעצבי הפנים ויצרני ריהוט מטבח. המחירים עשויים להתחיל מ-4,800 ₪ ולהגיע עד 22,500 ₪ ואפילו יותר מזה, בהתאם לגודל המטבח ואיכות החומרים. גם רמת הגימור, מכשירי החשמל, הפרזולים ומוצרי הסניטריה משפיעים במידה רבה על העלות הסופית של המטבח. נהוג לחלק מחירון מטבח כפרי קלאסי לכמה קריטריונים.

גודל המטבח רמת ביצוע טווח מחירים
20-30 מ“ר סטנדרט/רגיל/יוקרתי 9,000-15,000 ש“ח
30-40 מ“ר סטנדרט/רגיל/יוקרתי 14,000-20,000 ש“ח
40-50 מ“ר סטנדרט/רגיל/יוקרתי 16,0000-30,000 ש“ח
50-60 מ“ר סטנדרט/רגיל/יוקרתי 20,000-30,000 ש“ח

 

איך לבחור חברה מעצבת או אדריכל לתכנון מטבח כפרי קלאסי?

בעיקרון, יש כמה דרכים לבצע בחירה שכזו. קודם כל אפשר להתייעץ עם אנשים שמכירים ולשאול לגבי התהליך. מומלץ לבחור באיש מקצוע שמתמחה בתכנון והתקנה של מטבח ספיציפי זה, שכן יש בעלי מקצוע שמתמחים דווקא בסגנון עיצוב מודרני. בנוסף, ניתן לברר דרך רשת האינטרנט ולהשוות בין כמה בעלי מקצוע. חשוב להדגיש כי קיים הבדל מהותי בין תהליך של חידוש מטבח או שיפוץ מטבח קיים, אז מעצבת תוכל לעשות עבורנו עבודה נפלאה, לבין תכנון מטבח חדש לגמרי שהוא חלק ממפרט של בית שלם או דירה חדשה.

לסיכום, המטבח הכפרי הקלאסי מביא איתו מגוון של יתרונות הן בפן העיצובי והן בפן הפונקציונלי וכל שנשאר הוא לתכנן את המטבח שהכי מתאים לצרכים ולתקציב שלכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
הנגרים - מטבחים בעיצוב אישי
הנגרים - מטבחים בעיצוב אישי

"הנגרים" - פועלת כבר למעלה מ13+ וסוחבת איתה אלפי לקוחות מרוצים שקיבלו מטבח בהתאמה אישית ובלעדית. הצוות שלנו הוא מהמנוסים בארץ בנוסף למחיר הזול ביותר ולאיכות המוצרים.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!