חשיבות התאורה בעיצוב מטבחים

מטבח בעיצוב אישי ! מחירים מיוחדים לאתר !

תכנון תאורה היא חלק חשוב מאוד בתכנון ועיצוב מטבח. בעוד שאנו נוטים להתמקד באביזרי נוי, מקומות אחסון, מכשירי חשמל וגימורים, תאורה יכולה להשפיע באופן משמעותי על המראה והתחושה במטבח. במאמר זה, נבדוק את סוגי התאורה השונים שניתן להשתמש בהם במטבח, ניתן טיפים לבחירת גופי התאורה הנכונים ואיפה כדאי למקם כל סוג תאורה לאפקט מירבי.

 

תאורת משימה

תאורת משימות חיונית לביצוע עבודות מטבח יומיומיות, כמו בישול, אפייה, חיתוך או קריאת מתכונים. תאורה מסוג זה צריכה להיות בהירה וממוקדת, מכוונת ישירות לאזורי העבודה העיקריים במטבח. מיקום שכיח לתאורת משימה הוא מתחת לארון. תאורה מתחת לארון היא בחירה פופולרית לתאורת משימות, מכיוון שהיא מספקת אור ממוקד וקרוב על השיש שבו מתבצעת הכנת האוכל. מיקום מומלץ נוסף הוא תאורת תליון, מעל האי או אזור העבודה, שיכולה לספק תאורת משימה תוך הוספת אלמנט דקורטיבי לחלל.

קרדיט תמונה: תכלת מטבחים

תאורת סביבה

תאורת סביבה היא מרכיב מכריע בעיצוב המטבח, שכן היא עוזרת ליצור אווירה כוללת בחלל. סוג זה של תאורה מותקן בדרך כלל על התקרה וניתן להשיג אותו באמצעות תאורה שקועה, נברשות או נורות תליון. המפתח לתאורת הסביבה הוא להבטיח שהיא מספקת מספיק אור כדי להאיר את החלל כולו מבלי להיות בוהק או בהיר מדי. על ידי שימוש בגופים נכונים ומיקום, ניתן ליצור במטבח תחושה חמימה ומזמינה שהיא גם פונקציונלית וגם מסוגננת.

 

תאורת הדגשה

תאורת הדגשה היא היבט חשוב נוסף בעיצוב המטבח שיכול להוסיף עומק ומימד לחלל. סוג זה של תאורה משמש בדרך כלל כדי להדגיש אזורים ספציפיים במטבח, כגון יצירות אמנות, מאפיינים אדריכליים או אלמנטים דקורטיביים. ניתן להשיג תאורת הדגשה באמצעות שימוש בספוטים, תאורת מסלול או אפילו תאורה מתחת לארון. על ידי מיקום נכון של תאורת הדגשה במטבח, נמשוך את תשומת הלב לנקודות דקורטיביות וניצור חלל יפה יותר מבחינה ויזואלית. בנוסף, תאורת הדגשה יכולה לעזור ליצור אווירה נעימה ואינטימית, מה שהופך אותה לתוספת רצויה בכל עיצוב מטבח.

 

בחירת גופי תאורה נכונים

בבחירת גופי תאורה למטבח, חשוב להתייחס לסגנון העיצובי בחלל ולפונקציונליות התאורה. לדוגמא, אם יש לך מטבח יוקרה, כדאי לבחור באבזור עם קווים נקיים ועיצובים מודרניים. אם בחרת מטבח כפרי, מומלץ להתאים לו גופי תאורה בסגנון וינטג' או תאורת מתכת וזכוכית מקושטת. חשוב גם לקחת בחשבון את סוג הנורה המשמשת במתקן, מכיוון שזה יכול להשפיע על איכות וצבע האור.

 

מיקום גופי תאורה לאפקט מירבי

מיקום נכון של גופי התאורה הוא המפתח ליצירת האפקט הרצוי במטבח. עבור תאורת משימה, יש לודא כי הגופים ממוקמים ישירות מעל האזור שבו מתבצעת המשימה. עבור תאורת סביבה, ודאו כי הגופים מפוזרים באופן שווה בכל החלל ומספקים אור נעים. לתאורת דגש, מיקום הגופים חשוב כדי להדגיש את התכונות הספציפיות שנרצה להאיר במטבח.

 

אור טבעי

אור טבעי הוא מרכיב חיוני במטבחים מעוצבים מודרניים. חלונות גדולים או חלונות צוהר יכולים להכניס שפע של אור טבעי וליצור תחושה מוארת ואוורירית בחלל. לאור טבעי יש לא מעט יתרונות נוספים, מחקרים מראים שאנשים שנחשפים לאור טבעי, שמחים ואנגרטיים יותר.

 

נדגיש שוב – תכנון תאורה הוא חלק חשוב בעיצוב המטבח ויכול להשפיע משמעותית על המראה והתחושה בחלל. על ידי שילוב תאורת משימות, תאורת סביבה ותאורת הדגשה, בחירת גופים נכונים והצבתם לאפקט תאורה מירבי, תוכלו ליצור מטבח פונקציונלי ומזמין העונה על הצרכים והעדפות הסגנון שלכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
הנגרים - מטבחים בעיצוב אישי
הנגרים - מטבחים בעיצוב אישי

"הנגרים" - פועלת כבר למעלה מ13+ וסוחבת איתה אלפי לקוחות מרוצים שקיבלו מטבח בהתאמה אישית ובלעדית. הצוות שלנו הוא מהמנוסים בארץ בנוסף למחיר הזול ביותר ולאיכות המוצרים.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!