מה צריך לקחת בחשבון כשמתכננים מטבח נגיש?

מטבח בעיצוב אישי ! מחירים מיוחדים לאתר !

אם אחד מבני הבית סובל מנכות כזו או אחרת, מתנייד באמצעות הליכון, כיסא גלגלים או פשוט לא יכול להגיע עוד לארונות הגבוהים מעל הכיור, הרי שזה הזמן להכניס שינויים למטבח, כדי לשפר את הנגישות שלו עבור כל בני הבית. מצד אחד, הרי שהכרה בקושי של אדם אהוב וקרוב, זה לא רגע פשוט. אבל חשוב לזכור כי פעמים רבות, אנחנו יכולים לבצע כמה שינויים די פשוטים כדי לשנות את התמונה לחלוטין. במאמר הבא ננסה להאיר על הנקודות החשובות ביותר בעיצוב מטבח מחדש עבור מי שמעוניינים להפוך אותו נוח ונגיש לכל בני הבית.

כמה מילים על התפקיד של המטבח

המטבח, בייחוד בחוויה הישראלית, הוא ממש הלב הפועם של הבית. ראשית, החברה הישראלית מוכרת בהיותה חברה משפחתית מאוד וכזו המתלכדת סביב שולחן האוכל בחגים, במועדים מיוחדים ובכל שבת מחדש. לכן, מטבע הדברים, ישראלים רבים מעידים על עצמם בתור מי שמבלים שעות ארוכות בעבודה במטבח ובתור מי שאוהבים לארח, חברים ובני משפחה. לא רק זה, פעמים רבות המטבח הוא המקום בו בני המשפחה מתכנסים מפעם לפעם. לכן, אנחנו נראה איך בחירה מדויקת של פינת אוכל יכולה להשפיע במידה משמעותית על אופן ההתנהלות של בני הבית בשעות הבוקר כאשר כל אחד לוקח לעצמו משהו לאכול ומתכונן ליציאה ובשעות הערב, כאשר כולם מתכנסים סביב ארוחה משותפת בסוף היום. בדיוק בגלל זה שינוי ועיצוב נכון של המטבח, יכולים לעשות שינוי משמעותי עבור מי שעלול למצוא את עצמו מוגבל במרחב החשוב הזה. בניגוד למקרים אחרים, בהם אנחנו לא בהיכרח צריכים להשקיע מחשבה ויצירתיות, במקרה הזה, עיצוב נכון וחכם, יכול לשנות את כל איכות החיים של מי שלא מצליח להסתדר בנתונים הקיימים.

כמה דגשים אליהם אנחנו צריכים להתייחס בעבודה

אז אם אנחנו מדברים על יישום של הנגשת הבית לקשישים למשל, אנחנו בדרך כלל נגדיר כמה מטרות עיקריות בעיצוב מחדש של המטבח:

  1. הנגשת הבית לקשישים דורשת מאיתנו לשנות את המיקומים של הארונות: כאמור, בדרך כלל, בגיל השלישי, זה לא קל לעמוד על סולם ולהוציא מוצרים מהמזווה או כלי בישול. הרבה פעמים התאמה של ארונות חדשים למגבלות הקיימים, יכולה כבר לעשות פלאים. אגב, זה לא אומר כי אי אפשר להשתמש עוד בארונות קיר גבוהים, בהם אפשר לאחסן כל מיני דברים חשובים, אלא, אנחנו רוצים לעשות בכל זאת איזה סדר עדיפויות, להבין מה נמצא בשימוש גבוה והאם אפשר להתקין ארונות נוספים, כך שיהיו נגישים למי שזקוקים לכך.
  2. לפעמים כדאי להחליף ריצוף: אם מדובר על מי שמתניידים על כיסא גלגלים או הליכון, הרבה פעמים כדאי לבדוק האם אין סדקים ברצפה אשר יכולים למנוע התניידות נוחה וקלה. כמובן, חשוב מאוד להקפיד ולהשתמש בריצוף לא חלק מדי, כדי למנוע חלילה, נפילה וחבלה של הדיירים בבית. לפעמים, נחליף שטיחים במידה וישנם בריצוף חדש.
  3. נסדר מחדש את מערכת החשמל: כמובן, נרצה להוריד את הגובה של מפסקי החשמל במידת הצורך וכיוצא באלו. כאשר המטרה היא לשמור על מערכת חשמל יעילה ונוחה לשימוש, אבל כן להתאים אותה לתנאים החדשים.

חשוב להקפיד על טוב טעם בתהליך העיצוב מחדש

עיצוב פנים היא מה שאנחנו קוראים לה 'אומנות שימושית'. כלומר, אנחנו לא מדברים על סדר פעולות אשר יכולות להקל על ההתנהלות ברמה היום, יומית, אנחנו מדברים על תהליך עבודה אשר יכול לשפר את המראה של החלל ולשנות אותו מין הקצה אל הקצה. כאמור, המטבח הוא המקום בו אנחנו מבלים שעות רבות בכל יום. עם הנגשת הבית לקשישים, חשוב להקפיד כמובן, לשמור על עיצוב אסתטי, הרמוני, כזה שיתן את החשק לבלות במטבח עוד ועוד, ביחד עם יתר בני המשפחה.

אז מה היה לנו בכתבה:
הנגרים - מטבחים בעיצוב אישי
הנגרים - מטבחים בעיצוב אישי

"הנגרים" - פועלת כבר למעלה מ13+ וסוחבת איתה אלפי לקוחות מרוצים שקיבלו מטבח בהתאמה אישית ובלעדית. הצוות שלנו הוא מהמנוסים בארץ בנוסף למחיר הזול ביותר ולאיכות המוצרים.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!